کلید طلایی برای فعل امر 1

با ما باشید با یکی دیگر از فایل های قابل دانلود با عنوان : کلید طلایی برای فعل امر 1
کلید طلایی برای فعل امر 1|50677868|vfm|

حجم فایل : 817.7 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 10
بسم الله الرحمن الرحیم کلید طلایی برای فعل امر (1) نمایش نامه پردردسر دانش آموزان تصمیم داشتند نمایش نامه ای به زبان عربی اجرا کنند.
داستان ازین قرار است که چند نفر تحت تعقیب قرار گرفته اند. آنان به خدای واحد ایمان دارند و علیه حکومت بی دین زمان خود قیام کرده اند . حاکم میخواهد به وزیرش دستور دهد که آنان را دستگیر و زندانی نماید ؛ اما دانش آموزی که باید در نقش حاکم بازی کند، نمی داند که در زبان عربی چگونه دستور می دهند . او باید خشم گینانه دستور بدهد:
آنان را «پیدا کن» !
برای آنان نگهبان «بگذار» !
آب و نان را از آنان «دریغ کن» !


ناچار به سراغ معلم عربی رفت و موضوع را با او در میان گذاشت . راه حل معلم بسیار آسان بود . او گفت : « من کلیدی به تو میدهم که با آن بتوانی همیشه فعل امر بسازی
آنگاه پرسید :
« آیا فعل مضارع را می شناسی ؟»
دانش آموز پاسخ داد : «بلی» و بلا فاصله چند فعل را به زبان آورد ...
همان موقع معلم یکایک فعل ها را روی تخته نوشت :
تبحَثُ
تَمنَعُ
تَجعَلُ
ناگهان معلم گفت : «إ ....»
دانش آموز از جا پرید ، او گمان میکرد خطایی مرتکب شده یا اشتباهی ازو سرزده است ، معلم دوباره گفت : «إ....» دانش آموز بار دیگر با چشمان حیرت زده اطرافش را نگاه کرد ، هیچ خبری نبود ، فقط معلم را میدید که مشغول طراحی یک «إ... » روی تخته است و وقتی کارش تموم شد ، حرف « تَـ » را از ابتدای هر سه فعلی که روی تخته نوشته بود پاک کرد.
بحث
منَع
جعَل آنگاه گفت : « بیا باهم معامله کنیم .
هرچه «تَ» در ابتدای فعل های مضارع آمده است به من بده .
بجای آن یک «اِ» به تو می دهم.
با آن هرچه می خواهی فعل امر بساز .»
معامله خوبی است . ولی منظورتان چیست ؟ چگونه ؟
معلم چیزی نگفت ولی به نوشته های روی تخت خیره شد . دانش آموز هم همین کار را کرد و با خود گفت : «لابد پاسخ من روی تخته است » همین طور هم بود ، او دید :
همه ی علامت های مضارع از ابتدای فعل ها پاک شده و بجای آنها «اِ» قرار گرفته است .
به گمان خودش پاسخ را یافته بود وفعل امر را یاد گرفته بود . از معلم تشکر کرد و گفت : همه چیز را فهمیدم ، می روم که فعل امر بسازم .
معلم بازیرکی گفت : «آیا مطمعنی که همه چیز را فهمیدی ؟» او که اندکی تردید کرده بود گفت :
«مگر چیز دیگری هم باقی مانده است ؟» و در همان حال به تخته نگاه کرد .
معلم گفت : «آری، به اول فعل توجه کردی ، اما آخرش را ...» ؛ او وسط حرف معلم پرید و گفت : «آری ، درست میگویید ، حرف آخر همه ی فعل ها ساکن شده است .»
سپس زیر لب زمزمه کرد : « إبحَث» ، معلم گفت : «درست ، اما چیز دیگری هم هست که باید بدانی! من چند فعل روی تخته می نویسم ، دقت کن ببین چیزی سر در می آوری ؟ »
اِ سکون
تمنَعُ منَع اِمنَع
تَمنَعینَ...



مطالب دیگر:
🔥پروژه کارآفرینی طرح حسابداری پیمانکاری🔥پروژه کارآفرینی طرح حكاكی روی سنگ، چوب، چرم و مشبک کاری🔥پروژه کارآفرینی طرح ظروف یکبار مصرف🔥پروژه کارآفرینی طرح عقیق تراشی🔥پروژه کارآفرینی طرح کارخانه تولید پوشاک کودکان🔥پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار تولید گوشت شتر مرغ🔥پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار ایجاد جایگاه سوخت CNG🔥پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار تولید رب گوجه فرنگی🔥پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار تولید روغن خام (روغن نباتی)🔥پروژه کارآفرینی طرح كسب و كار خدمات كامپیوتری PARADIS🔥پروژه کارآفرینی طرح كسب و كار شركت كامپیوتری🔥پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار عمل آوری و بسته بندی داروهای گیاهی🔥پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار فن و هنر باستان🔥پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار کارخانه تولید گچ🔥پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار كارگاه تولیدی پوشاك🔥پروژه کارآفرینی طرح کنترل ایمنی گاز شهری در منازل🔥پروژه کارآفرینی فرآیند تولید كنسرو و رب گوجه فرنگی🔥پروژه کارآفرینی قارچ مزرعه سروش🔥پروژه کارآفرینی فرآیند تولید شكر و نیشكر🔥پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد🔥طرح توجیهی پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت 10000 قطعه🔥پروژه کارآفرینی کارخانه ی ملامین نی ریز🔥طرح توجیهی تاسیس واحد زود بازده🔥طرح توجیهی تولید سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی فیروزه تراشی🔥طرح توجیهی تولید صنایع دستی تكمیلی و تلفیقی (تابلوهای دیواركوب سرامیكی، شیشه ای و چوبی)